ruokaa pala palalta

lauantai 4. helmikuuta 2012

Jauhottomat suklaamuffinsit

Jatkuvien vatsa- ja ruoansulatusvaivojen takia olen yrittänyt vähentää ruokavaliossani vaaleiden jauhojen, sokerien ja hiivan käyttöä. Minulla on tosin ollut hieman vaikeuksia tässä suunnitelmassani, sillä tykkään leipomisesta niin kovin. 

Onneksi löysin nyt Kiitos hyvää -blogista jauhottoman suklaakakun reseptin. Jauhoton leipominen ei olekaan lainkaan vaikeaa. Jauhojen tilalla  
on pähkinärouheita, kookoshiutaleita, juureksia, papuja...


Itse päätin tehdä näistä hieman muffinsimaisemman version.



Vaikka useimmat teistä saattavat ajatella, ettei pavut ja suklaa voi sopia yhteen, mutta kokeilkaapas vain! Pavut eivät maistu kakussa ollenkaan, vaan ne tuovat vain mehevyyttä siihen.



Näistä tuli todella mehukkaita muffinseja! Eikä tule ollenkaan ähky olo tämmöisen popsittuaan. Sopii tietenkin myös gluuteenittomaan ruokavalioon mitä mainioimmin. Tämähän on melkein terveysruokaa; papusuklaaseosta!


3 kommenttia:

  1. Oi mahtavaa! Oon tässä miettinytkin että mitä herkkuja sitä vois tehdä ilman noita kyseisiä raaka-aineita, nyt löyty ratkaisu! :) Kiitos tästä Sara!

    T. Elias

    VastaaPoista
  2. :) Ole hyvä vain! Lisää jauhottomia kokeiluja on tulossa jatkossakin varmasti.

    VastaaPoista
  3. Juuri näin :) ei jauhoja minäkin olen jauhoton ja sokeriton :) ja kaikki menee parempaan suuntaan :) Käväskää vaan minun blogissa jossa on jauhottomia ja sokerittomia reseptejä :) Ps. Ihana Blogi :)

    VastaaPoista